Audi a dezvăluit interiorul lui RS Q e-Tron cu care va participa la Raliul Dakar 2022

Autor: Mihai Morcovescu 12 dec. 2021 Știri auto

Audi va participa, în premieră mondială, cu un vehicul electric la Raliul Dakar 2022. Este vorba despre noul RS Q e-Tron cu autonomie extinsă.

Echipajele care vor lua startul în prima zi a anului viitor în dificilul „rally-raid” testează în această perioadă prototipurile Audi RS Q e-Tron în diferite condiții, similare cu cele pe care le vor găsi în Arabia Saudită, locul de desfășurare al competiției.

Cockpit complet digitalizat pentru Audi RS Q e-Tron

În cele mai recente fotografii publicate de producătorul din Ingolstadt, care surprind momente din timpul testelor efectuate în această perioadă în Maroc, apare și cockpit-ul noului RS Q e-tron.

Astfel, în imagini se poate observa clar cum locul clasicului „road-book” a fost luat acum de unul complet digital. De asemenea, Audi RS Q e-tron redistribuie diverse comenzi între șofer și copilot prin conceptul său unic de operare.

Vizibilă este și levierul din aluminiu al frânei de mână. Aceasta este cuplată la sistemul inovator „brake-by-wire”, care combină frâna hidraulică cu un sistem de recuperare a energiei. Cu alte cuvinte, prin acționarea frânei de mână se va recupera energie întocmai ca în cazul acționării pedalei de frână.

Volanul este prevăzut cu opt butoane pentru calculatorul de bord, limitatorul de viteză, claxon, ștergătoare, etc. În spatele volanului a fost amplasat un display care oferă informații în timp real despre presiunea în anvelope, direcția de deplasare selectată de transmisia electrică cu variație continuă (înainte, înapoi sau neutru) și viteza cu care se rulează.

Central, pe planșa de bord, este amplasat un alt ecran, care furnizează informații despre sistemul de frânare, sistemul „brake-by-wire” și multe alte funcții. Datele sunt afișate în culoarea verde dacă un sistem funcționează la parametri optimi și cu roșu atunci când apare o eroare.

Sub acest display se află un panou de comandă cu 24 de taste, fiecăreia fiindu-i asociată câte o funcție. Interesant este faptul că fiecare dintre aceste 24 de comenzi poate fi alocată pentru mai multe funcție.

Trei echipaje pentru Audi RS Q e-Tron

Modelul Audi RS Q e-tron afișează un look care amintește de vehiculele „buggy” participante în Raliul Dakar. El folosește două motoare-generatoare, preluate de la monopostul Audi participant în Formula E, câte unul pe fiecare punte.

Un al treilea motor servește pe post de converter de energie, între baterie și motorul cu combustie internă. Ansamblul dezvoltă o putere maximă de 600 de cai-putere.

Motorul cu ardere internă 2.0 TFSI, preluat de pe modelul Audi RS5 participant în campionatul german de turisme DTM, are rol de range extender. El va fi utilizat doar pentru încărcarea bateriilor în etapele speciale. În rest, vehiculul germanilor va rula doar în modul electric.

Propulsorul pe benzină funcționează pe o plajă foarte eficientă, cuprinsă între 4.500 și 6.000 rpm, ceea ce se traduce printr-un consum specific mult sub 200 de grame/km de CO2 pentru fiecare kWh încărcat în baterie.

Audi va participa la ediția din 2022 a Raliului Dakar cu trei echipaje, și anume: Stéphane Peterhansel – Edouard Boulanger, Carlos Sainz – Lucas Cruz și Mattias Ekström – Emil Bergkvist.

Raliul Dakar 2022 se va desfășura timp de două săptămâni în Arabia Saudită, între 1 și 14 ianuarie 2022.

Sursa: Audi


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Audi


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide